Na jednom od svojih predavanja, šejh Albani je dobio pitanje: “Koju vrstu zagovorništva ili šefa’ata može dijete ostvariti za svog oca ako mu je otac priredio akiku?” Šejh je odgovorio: “U mnogim hadisima se spominje da će mala djeca na Sudnjem danu stajati na džennetskim vratima i plakati tražeći svoje očeve. Svemogući Allah će poslati meleka Džibrila da ih pita zašto plaču, iako Allah najbolje zna njihovu situaciju. Djeca će odgovoriti: ‘Ne želimo ući u Džennet bez naših očeva.’ Potom će Allah, dželle šanuhu, dozvoliti toj djeci da uđu u Džennet zajedno sa svojim očevima. To je ta vrsta zalaganja i šefa’ata od strane djece za njihove očeve, što omogućava njihov brži ulazak u Džennet. Ovo se odnosi na muslimane koji su priredili akiku ili kurban za svoju novorođenu djecu. Allah najbolje zna!” (El-huda ven-nur, audio kaseta broj 166.)

Šejh Ibn Usejmin je istakao važnost skromnosti i poniznosti rekavši: “Čovjek treba biti svjestan da, kada god se poveća njegova uznositost i oholost, i kad god poraste u vlastitim očima, njegova vrijednost kod Allaha i kod ljudi opada, jer je nagrada proporcionalna djelu. S druge strane, kada čovjek postane skromniji i ponizniji, Allah povećava njegov ugled.” (Šerh Bulugul-meram, XV/333.)

Također je rekao: “Nije licemjerstvo radovati se tome što ljudi prepoznaju vaš ibadet, jer se to događa nakon zanemarivanja ibadeta. Nije licemjerstvo ni radovati se vlastitom ibadetu i pobožnosti, jer to svjedoči o vjerovanju i imanu, kao što je rekao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ‘Koga raduje njegovo dobro djelo, a rastužuje ga loše djelo, on je mu’min.’ Upitan o tome, Poslanik je rekao: ‘To je radosna vijest za vjernika još na ovome svijetu.'” (Kavlul-mufid, str. 450.)

Ka’b je prenio: “Čovjek može učiniti mali grijeh i smatrati ga beznačajnim, ne kajati se zbog njega niti tražiti oprost od Allaha, pa se taj grijeh kod Allaha povećava dok ne postane poput planine. Drugi čovjek može učiniti veliki grijeh, ali se iskreno pokaje i zatraži oprost od Allaha, i taj grijeh se kod Allaha umanjuje dok mu ne bude oprošten.” (Medžmû’u resail Ibn Redžeb, I/392.)

Hazreti Alija, radijallahu anhu, rekao je: “Ljudska srca napreduju i povlače se; kada su u fazi napredovanja, podstičite ih na dobrovoljne ibadete (nafile), a kada su u fazi povlačenja (umora), ograničite se na obavezne ibadete.” (Ez-Zamahšeri, Rebi’ul-ebrar, II/279.)

Mekhul el-Dimeški je rekao: “Najnježnija srca su kod onih ljudi koji imaju najmanje grijeha.” (Ahmed Ibn Hanbel, Ez-Zuhd, str. 313.)

Imam El-Kurtubi je rekao: “Stanje žene vjernice u Džennetu je bolje od stanja hurije koju je Allah stvorio isključivo kao nagradu džennetlijama, i vjernica je na višem stepenu i mnogo ljepša od džennetske hurije.” (Tefsir el-Kurtubi, XVI/154.)

Tekijuddin el-Hilali je rekao: “Ko spozna značenje – La ilahe illallah, Muhammedun resulullah – i radi u skladu s tim, Allah će ga zaštititi od šejtana u džinskom i ljudskom obliku.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here