Pitanje: Selam alejkum. Htio bih pitati u kojoj godini života je najbolje da se muško dijete osuneti.

Odgovor: Alejkumusselam.

O vremenu sunećenja (obrezivanja) nije prenesen vjerodostojan hadis, pa zbog toga među učenjacima postoji različito mišljenje o ovom pitanju.

Kada je Imam Ahmed upitan o vremenu sunećenja, odgovorio je: “O tome nisam čuo ništa”. Slično je rekao i Ibnul-Munzir: “Oko vremena sunećenja nema hadisa na kojeg bi se moglo osloniti niti sunneta po kojem se postupa”.

Međutim, poznato je da se u Sahihima Buharije i Muslima prenosi hadis od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, u kojem je rečeno da se Ibrahim, alejhis-selam, osunetio u osamdesetoj godini života. Ovo ukazuje na to da nema tačno određene dobi za sunećenje.

Neki učenjaci smatraju da je najbolje obaviti sunećenje u ranom djetinjstvu jer je tada najmanje bolno za dijete i omogućava da dijete odraste u potpunom tjelesnom stanju. Imam Nevevi u svom djelu “El-Medžmu” kaže: “Mustehab je staratelju da osuneti dijete u njegovoj mladosti jer je to najblaže za dijete”.

Postoji i predanje koje bilježi Bejheki u kojem se navodi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zaklao akiku (žrtveno janje) za Hasana i Husejna i osunetio ih sedmog dana, ali sened (lanac prenosilaca) ovog hadisa je slab, pa se ne može uzeti kao dokaz.

Što se tiče obaveznosti sunećenja, učenjaci imaju tri glavna mišljenja:

  1. Obavezno nakon punoljetnosti: Ovo je stav šafijskog mezheba, koji smatra da sve šerijatske obaveze počinju punoljetnošću, pa tako i sunećenje.
  2. Obavezno prije punoljetnosti: Ibnul-Kajjim zastupa ovo mišljenje, smatrajući da je obaveza staratelja da obavi sunećenje prije nego dijete postane punoljetno.
  3. Dozvoljeno kad god se obavi, ali preporučljivo prije punoljetnosti: Ibn Tejmije se priklonio ovom stavu, smatrajući da je sunećenje najbolje obaviti u djetinjstvu ili prije punoljetnosti, ali nije striktno određeno.

U konačnici, najbolje je da se sunećenje obavi u ranom djetinjstvu, odmah nakon rođenja, jer je to najmanje bolno za dijete i omogućava da odrasta u potpunom tjelesnom stanju. Međutim, važno je napomenuti da ne postoji šerijatska obaveza ili strogi sunnet koji određuje tačno vrijeme za sunećenje. Obaveza postaje aktualna s nastupom punoljetnosti, kada musliman postaje odgovoran za većinu šerijatskih obaveza.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here