Draga braćo, u ovom hadisu ashab po imenu Kabisa bin el-Muharik, inače nomad, govori nam kako je došao kod Vjerovjesnika, s.a.v.s., da mu traži pomoć.

Imam Muslim prenosi da je Kabisa bin el-Muharik el-Hilali rekao da je morao platiti otkupninu, pa je otišao kod Božijeg Poslanika, s.a.v.s., tražeći pomoć. Poslanik mu je rekao: „Ostani ovdje dok ne dođe kakva sadaka, pa ću narediti da se tebi dadne!“ Zatim je dodao: „O Kabisa, zaista nije dozvoljeno iskati, osim u tri slučaja: kada neko mora platiti otkupninu ili krvarinu, kada čovjek pretrpi štetu u imetku, i kada čovjeka pogodi takva neimaština da trojica razumnih ljudi iz njegove zajednice potvrde njegovu situaciju.“

U ovom hadisu vidimo kako je Kabisa došao kod Vjerovjesnika, s.a.v.s., tražeći pomoć za otkupninu. Arapska i islamska zajednica je uvijek imala ljude velikih srca, koji su se zalagali za pomirenje i otplatu dugova među plemenima i porodicama. Islam je propisao zekat kao pomoć prezaduženima, a Kabisa je došao tražiti pomoć kako bi ispunio svoju obavezu.

Vjerovjesnik, s.a.v.s., je rekao da je prošenje u osnovi zabranjeno, osim u posebnim situacijama. Prošenje je dozvoljeno kada se mora platiti otkupnina, kada neko pretrpi veliku štetu u imetku, i kada čovjeka pogodi teška neimaština. Ove situacije opravdavaju traženje pomoći jer muslimani trebaju moliti samo Allaha.

Islam pruža jasna pravila kada je dozvoljeno tražiti pomoć, naglašavajući važnost umjerenosti i ekonomičnosti kako bi se izbjeglo prošenje. Kada situacija zahtijeva pomoć, ona treba biti vraćena čim prije, da bi se zaslužila Allahova pomoć i podrška. Hadis upozorava na opasnosti duga, kako on može utjecati na moral i ponašanje, te ističe važnost pomaganja dužnika kroz zekat.

Ovaj hadis također pokazuje ulogu zekata kao društvenog osiguranja, pružajući pomoć onima koji su izgubili imetak zbog prirodnih nepogoda ili drugih nesreća. Za razliku od zapadnjačkog osiguranja, koje se temelji na plaćanju premija, islamsko osiguranje preko zekata pruža pomoć onima kojima je potrebna, bez obzira na njihovo prethodno financijsko učešće.

Islam se bori protiv kamate i pomaže prezaduženima bez prisiljavanja na prodaju osnovnih životnih potrepština. Primjer Omera ibn Abdulaziza, koji je savjetovao da se izmire dugovi prezaduženima, pokazuje kako islam brine o svojim članovima zajednice.

Ovaj zakon pravde i milosti, koji je islam donio prije četrnaest vijekova, pokazuje superiornost islamskog pravnog sistema u odnosu na moderne zakone koji često zanemaruju potrebe prezaduženih. Islam pomaže svakome kome je potrebna pomoć, uz potvrdu trojice pouzdanih ljudi.

Podijelite ovo sa prijateljima i širite ovu poruku ljubavi i solidarnosti.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here