Pitanje koje često postavljaju vjernici jest da li su djela dovoljna sama po sebi ili je potrebno izgovoriti nijet (namjeru) prije obavljanja vjerskih obreda. Ovo pitanje ima značajan uticaj na pravilno obavljanje ibadeta i često izaziva rasprave među muslimanima.
Na ovu temu, neki učenjaci tvrde da izgovaranje nijeta nije obavezno i da je samo djelo dovoljno, kao što je, na primjer, slučaj s postom ili ustajanjem na sehur. Međutim, ovo mišljenje nije univerzalno prihvaćeno, i mnogi učenjaci se ne slažu s tim stavom.
Cijenjena sestro, Allah ti dao bereketa, ovo je važno pitanje koje zaslužuje detaljno razmatranje. Izgovaranje nijeta nije dozvoljeno jer se smatra novotarijom (bid’atom). Poznati učenjak Ibnu Omer je, kada je čuo čovjeka kako izgovara nijet pri oblačenju ihrama, rekao: “Zar podučavaš ljude? Zar Allah ne zna šta je u tvom srcu?” Ovim je naglasio da nijet ne treba izgovarati jer Allah već zna naše namjere.
Primjer za to je hadždž i umra. Kada osoba oblači ihrame, nije potrebno izgovarati nijet riječima “Allahu, ja hoću da obavim hadždž i umru”. Umjesto toga, dovoljno je donijeti telbiju za hadždž i umru, kao što je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, činio. On bi rekao: “Lebbejke umreten we hadždžen” (Odazivam ti se umrom i hadždžom) ili jednostavno “Lebbejke umreten” (Odazivam ti se umrom). Ovo nije izgovaranje nijeta, već je to čin predanosti Allahu, sličan tekbiru prilikom ulaska u namaz.
Također, kada osoba želi klanjati namaz, nije potrebno reći: “Allahu, hoću da klanjam podne namaz četiri rekata.” Ovakav način izražavanja nijeta nije prenesen od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, niti od njegovih ashaba. Mjesto nijeta je srce, a ne jezik. Dovoljno je imati čvrstu odluku u srcu da se obavi djelo.
Sve ibadete treba obavljati s nijjetom u srcu. Bitno je imati iskrenu namjeru i predanost Allahu, a izgovaranje nijeta riječima nije potrebno. Ovo je univerzalno pravilo za sve vjerske obrede.
Šejh Abdurrahman b. Abdullah b. Salih Es-Suhejm odgovorio je na ovo pitanje naglašavajući da je mjesto nijeta srce i da je dovoljno imati odluku za djelo bez izgovaranja nijeta. Ovo se temelji na praksi Vjerovjesnika i njegovih ashaba, koji nikada nisu izgovarali nijet riječima.
Ovaj tekst je preuzet s web stranice www.saaid.net i pruža jasne smjernice o pravilnom pristupu nijetu u obavljanju vjerskih obreda. Nadamo se da će ovaj članak pomoći vjernicima da bolje razumiju važnost nijeta i kako ga ispravno prakticirati. Podijelite ovaj članak sa drugima kako bi i oni mogli imati koristi od ovih informacija.