Zašto će džennetlije biti uplašeni na Sudnjem danu?

Pitanje: Na jednom predavanju čuo sam objašnjenje koje me zbunilo u vezi sa životom u kaburu. Rečeno je da će vjernik biti obradovan svojim mjestom u džennetu i da će mu doći melek predivnog izgleda, koji će predstavljati njegova dobra djela. Međutim, zbunjen sam zašto će taj isti vjernik, koji je već u kaburu obradovan džennetom, biti uplašen na Sudnjem danu, suočen s teškoćama i očekivanjem polaganja računa.

Odgovor: Ovo pitanje pokazuje da postavljač pažljivo prati predavanja i duboko razmišlja o onome što čuje. Naime, u hadisu kojeg prenosi El-Bera’ b. Azib, radijallahu anhu, a koji je zabilježio imam Ahmed, opisano je stanje vjernika nakon smrti. Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, govorio je o tome kako meleci vraćaju dušu u tijelo preminulog vjernika i kako se tada pojavljuju dvojica meleka koji ga posjedaju i ispituju o njegovom Gospodaru, vjeri i poslaniku. Nakon što vjernik tačno odgovori na ova pitanja, dolazi glas s neba koji potvrđuje njegovu istinu i naređuje da mu se otvore vrata dženneta.

Zatim će se pred njim pojaviti prekrasan čovjek, oličenje njegovih dobrih djela, koji će ga obradovati riječima: “Raduj se, ovo je tvoj obećani dan!” Ovaj čovjek će tada znati da je Allah njime zadovoljan i da mu je obećano mjesto u džennetu. Međutim, na Sudnjem danu, kada nastupe strahote polaganja računa, taj će vjernik zaboraviti na ovu radost iz kabura. U tim trenucima strašne neizvjesnosti, čak će i poslanici, koji su sigurni od kazne, osjećati strah, govoreći: “Eh, da se danas spasim!”

Sudnji dan sastoji se od nekoliko faza, od kojih su neke opisane u Kur’anu, a neke u hadisima. U jednoj od tih faza, vjernik bi mogao pomisliti da će biti kažnjen, što će ga preplaviti strahom, no kasnije, u drugoj fazi, strah će nestati i on će se sjetiti obećanja iz kabura.

Međutim, Kur’an jasno kaže da najveći strah Sudnjeg dana neće pogoditi vjernike, već nevjernike i grešnike. Allah, džellešanuhu, u suri El-Enbija kaže: “Neće ih brinuti strah najveći i dočekivat će ih meleki: ‘Evo Dana vašeg, koji je bio obećan vama!'” Također, u hadisu stoji da Allah kaže: “Čovjek neće doživjeti dvostruku sigurnost ni dvostruki strah! Ako se nije bojao Mene na dunjaluku, bojat će se na Sudnjem danu. A bude li se Mene bojao na dunjaluku, imat će sigurnost na Sudnjem danu.”

Na kraju, treba imati na umu važnost pripreme za stajanje pred Allahom. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jednom je upitao beduina koji ga je pitao o Sudnjem danu: “Šta si pripremio za Sudnji dan?” Kada je beduin odgovorio da nije pripremio mnogo dobrih djela, ali da voli Allaha i Njegovog Poslanika, Poslanik mu je rekao: “Bit ćeš na Sudnjem danu s onima koje si volio.”

Sve ovo nam ukazuje na to da, iako vjernik može biti obradovan džennetom već u kaburu, strahote Sudnjeg dana su toliko velike da mogu uzrokovati privremeno zaboravljanje te radosti. No, istinski vjernici, koji su se bojali Allaha na dunjaluku, dobit će sigurnost i mir na Sudnjem danu.

A Allah najbolje zna.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here