Šejtan ima sedam različitih pristupa kojima pokušava zavesti čovjeka, svaki suptilniji od prethodnog. Prvi korak šejtanovog plana je da čovjeka pozove u nevjerstvo, da ga udalji od vjere u Allaha. Ako čovjek padne pod ovaj uticaj, šejtan je ostvario svoj cilj i pridobio ga na stranu svoje nesretne skupine.
Ako čovjek odbije nevjerstvo, šejtan prelazi na sljedeći korak i pokušava ga uvući u novotariju, skretanje s pravog puta kroz inovacije u vjeri. Ako čovjek ostane postojan, čvrsto se držeći Kur’ana i sunneta, šejtan ga pokušava navesti na velike grijehe. Uljepsava mu ih i nagovara da odgađa pokajanje, ustrajavajući u tim grijesima sve dok ne postanu dio njegove svakodnevnice i na kraju ga upropaste.
Ako čovjek i dalje odolijeva, šejtan se okreće malim grijesima, pokušavajući ih učiniti nebitnim u njegovim očima. Ponavljanjem tih malih grijeha, oni postaju sve teži i vode ka propasti.
Ako šejtan ne uspije ni u tome, nagovara čovjeka da se prepusti dozvoljenim stvarima (mubahat), na uštrb dobrovoljnih ibadeta, koji mu mogu donijeti veliku nagradu kod Allaha. Cilj je da čovjek troši svoje vrijeme na ono što je dozvoljeno, ali manje vrijedno, zapostavljajući ibadete koji bi mu donijeli veću nagradu.
Ako čovjek ostane postojan i u tome, šejtan ga pokušava navesti da se bavi manje vrijednim djelima, zapostavljajući vrjednija djela koja bi mu donijela veću nagradu na ahiretu. Dobra djela se razlikuju po svojoj vrijednosti i nagradi, i šejtan želi da čovjek gubi priliku za veću nagradu.
Ako ništa od toga ne uspije, šejtan poziva svoju vojsku i sljedbenike da uznemiravaju vjernika i čine mu zlo na razne načine. Jedini spas od šejtana je ustrajnost u traženju zaštite od Allaha, spominjanju Allaha i obavljanju propisanih namaza u džematu. Kur’an nas podsjeća: “A kad šejtan pokuša da te na zle misli navede, ti zatraži utočište u Allaha, jer On, uistinu, sve čuje i zna sve.” (Fussilet, 36).
Stalno podsjećanje na Allaha, molitve i zajedničko obavljanje namaza predstavljaju snažnu zaštitu od šejtanovih napada. Tako čovjek ostaje čvrst u svojoj vjeri, pronalazeći sigurnost i smirenost u Allahovom prisustvu.