Jedna priča koja se često prenosi govori o mladiću po imenu Humejd, koji je došao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, da se požali na svoju suprugu zbog njenog neprimjerenog ponašanja. Dok je bio kod Poslanika, čuo je učača kako izgovara ajet: “Doista će Džehenem biti mjesto sakupljanja sviju njih.” Ove riječi su ga duboko dirnule, i počeo je plakati. Vratio se kući sav u suzama, iako je obavio svoje noćne namaze, nije mogao prestati plakati do sabaha.

Njegova supruga, koja je bila uzrok njegovog prijašnjeg nezadovoljstva, primijetila je promjenu u njegovom ponašanju. Upitala ga je zašto nije spavao niti prestao plakati cijelu noć. Humejd joj je ispričao o ajetu koji je čuo, a koji ga je podsjetio na strašnu sudbinu koja čeka grešnike u Džehenemu. Ove riječi su izazvale strah i pokajanje u srcu njegove žene. Odlučila je otići Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, da ga zamoli za oprost i uputu.

Iako je Humejd bio zabrinut da će se Poslanik možda naljutiti jer se on prethodnog dana žalio na nju, žena je ipak otišla kod Poslanika. Stala je pred njim kajući se i moleći ga da moli Allaha da joj oprosti grijehe. Selman el-Farisi je primijetio njeno prisustvo i podsjetio Poslanika da je to žena na koju se Humejd jučer žalio. Poslanik se okrenuo od nje, ne želeći s njom progovoriti.

Slomljena, otišla je u medinska brda, plačući i moleći Allaha za oprost. Dok je skrušeno molila, Džibril je došao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i prenio mu Allahovu poruku da je njezino pokajanje prihvaćeno i da je Allah zadovoljan njome. Tada je Poslanik poslao nekoga da je pronađe i vrati.

Kada je žena dovedena pred Poslanika, on joj je prenio radosnu vijest da joj je Allah oprostio i da je zadovoljan njome. Preplavljena radošću, pala je na sedždu, u potpunoj zahvalnosti Allahu. Međutim, kada je Selman pokušao da je podigne, otkrio je da je već preselila na ahiret, rahmetullahi alejha.

Ova priča se prenosi u djelu Ibn Dževzija, “El-Mevaiz vel-Medžalis”. Iako se smatra da je ovo hadis, nije potvrđeno da ga prenosi bilo koja druga zbirka hadisa osim Ibn Dževzijeve. Nedostatak lanca prenosilaca (sened) i ocjena učenjaka da je priča munker (neispravna) dodatno dovode u pitanje njezinu vjerodostojnost. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije bio poznat po tome da odbija pokajnike, bez obzira na težinu njihovih grijeha. Ulema, uključujući šejha Abdurrahmana Es-Suhejma, smatra ovu priču neosnovanom i suprotnom onome što je preneseno u vjerodostojnim hadisima o pokajanju i Božijem milosrđu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here