Pitanje: Eselamu alejkum. Imam veliku želju da mi Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, dođe u san, ali uprkos mojim naporima to se još uvijek nije dogodilo. Šta bih trebao učiniti kako bih ispunio ovu svoju najvažniju želju? Asallamy allaykum.
Odgovor: Alejkumusselam.
U vezi s ovim pitanjem, postoji jedna priča koja može poslužiti kao ilustracija i odgovor na vašu želju da usnite Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
Jednom je mladić došao jednom učenjaku s istim pitanjem, žarko želeći da sanja Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Upitao je šejha postoji li neki poseban način ili djela koja bi mu mogla pomoći da to postigne. Učenjak mu je potvrdno odgovorio, obećavši da će mu pokazati način, ali ga je upozorio da mora slijediti njegove upute do kraja.
Šejh mu je zatim dao specifične upute: rekao mu je da za ručak pojede ribu koja je obilno posoljena, ali da ne smije piti vodu. Za večeru je trebao učiniti isto – pojesti još više posoljene ribe i ponovno se suzdržati od pijenja vode. Posebno mu je naglasio da će, ako popije vodu, propustiti priliku da sanja Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, te da mora izdržati sve dok ne zaspi.
Mladić je postupio prema šejhovim uputama. Teško je zaspao jer ga je snažna žeđ mučila cijelu noć, ali je nakon velike borbe s nesanicom konačno zaspao.
Sljedećeg dana vratio se šejhu. Šejh ga je upitao da li je postupio prema uputama i da li je sanjao Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Mladić mu je odgovorio da je slijedio sve upute, ali da nije usnio Poslanika. Zatim ga je šejh upitao šta je sanjao, na što mu mladić odgovori da je sanjao vodu – velike količine vode, rijeke, izvore, mora, pa čak i obilnu kišu.
Na to mu je šejh mudro odgovorio: „Onaj ko mnogo razmišlja o vodi i osjeća njezin nedostatak, taj će nesumnjivo sanjati vodu, izvore i mora. Na isti način, onaj ko neprestano misli o najboljem stvorenju koje je ikada hodilo zemljom, Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, ko proučava njegovu životnu priču (siru), razmišlja o njegovim plemenitim osobinama, druži se s njegovim hadisima, često donosi salavat na njega, posebno petkom, te ko s ljubavlju i zadovoljstvom slijedi njegov sunet – takva osoba nema sumnje da će sanjati Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.“
Analiza priče:
- Nepreciznost u izvornosti priče: Priča nije potkrijepljena jasnim izvorima niti senedom (lanac prenosilaca). Stoga postoji mogućnost da je riječ o mudroj sufijsko-šitskoj priči koja nije utemeljena na pouzdanim izvorima.
- Moralni aspekt: Priča sadrži element obmane, jer učenjak navodi mladića na vjerovanje da će sanjati Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, putem lažnih uputa. Postavlja se pitanje da li je primjereno da učenjaci koriste laži kako bi naveli ljude na ispravno razmišljanje ili ih podučili mudrosti.
- Alternativni pristup: Bilo bi korisnije da je šejh izravno objasnio mladiću da se snovi često temelje na onome o čemu osoba intenzivno razmišlja ili što joj nedostaje. Tako bi mladić mogao razumjeti važnost usmjeravanja svoje pažnje i srca na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i kroz to ostvariti svoju želju da ga sanja.
Zaključno, završetak ove priče može se smatrati ispravnim savjetom. Onaj ko duboko razmišlja o Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, čita njegovu siru, proučava njegove hadise, donosi salavat na njega i s ljubavlju slijedi njegov sunet – takva osoba će s Božijom voljom usniti Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Razmišljanje o njemu, povezanost s njegovim učenjem i posvećenost sunetu su ključni faktori za ostvarenje ove želje.