Sumnja u broj rekata koje je klanjač obavio tokom namaza može izazvati određene nedoumice i zahtijeva specifične postupke kako bi se osiguralo da je namaz ispravan. U hanefijskom fikhu, postoje četiri različite situacije koje opisuju kako treba postupiti kada se pojavi sumnja u broj rekata tokom ili nakon namaza.
Prva situacija odnosi se na slučaj kada klanjač po prvi put posumnja u broj rekata tokom samog namaza. Ako klanjač nije siguran koliko je rekata obavio, i ovo se dešava prvi put, njegov namaz se smatra pokvarenim i potrebno je da ga ponovi. Klanjač može predati selam na desnu stranu, zatim ponovo zanijetiti namaz i klanjati ispočetka. Alternativno, može završiti taj rekat sa sjedenjem i predajom selama, ali će mu se taj namaz tada brojati kao nafila, a ne kao farz.
Druga situacija opisuje slučaj kada klanjač posumnja u broj rekata nakon što je završio namaz, ali ne zaključi da je propustio bilo koji rekat. U ovoj situaciji, namaz se smatra ispravnim i sumnja se odbacuje. Ovo znači da klanjač ne mora ponovo klanjati ili obavljati sehvi-sedždu, već jednostavno zanemaruje tu sumnju.
Treća situacija se odnosi na sumnju koja se javlja nakon završetka namaza, ali uz zaključak da je klanjač možda propustio neki rekat. U tom slučaju, postoje dva moguća ishoda:
- Ako klanjač nije radio ništa od dunjalučkih stvari nakon završetka namaza, kao što je razgovor ili neka druga radnja, već je odmah nakon selama razmišljao o propustu, tada će ustati i doklanjati rekat koji je propustio. Nakon toga, obavit će sehvi-sedždu, ponovo proučiti tešehhud, salavate i dovu, te predati selam kako bi završio namaz.
- Međutim, ako je klanjač nakon namaza ušao u razgovor ili počeo raditi neku dunjalučku radnju, tada mora ponoviti cijeli namaz.
Četvrta situacija se odnosi na klanjača koji često sumnja u broj rekata tokom namaza. U ovom slučaju, preporučuje se da se klanjač pokuša sabrati i doći do zaključka o tome koliko je rekata obavio. Ako uspije da zaključi s pouzdanjem, može završiti namaz bez činjenja sehvi-sedžde. Ako, međutim, ne može biti siguran u broj rekata, treba uzeti u obzir manji broj rekata. Na primjer, ako sumnja da li je obavio tri ili četiri rekata, uzet će u obzir tri i klanjati dodatni rekat, pa čak i ako postoji mogućnost da je to peti rekat. Nakon toga, klanjač treba obaviti sehvi-sedždu i završiti namaz na uobičajen način.
Ove smjernice iz hanefijskog fikha pružaju jasnoću i strukturu u situacijama kada klanjač sumnja u broj rekata koje je obavio tokom ili nakon namaza. Na taj način, namaz ostaje ispravan i klanjač može biti siguran da je postupio u skladu s propisima svoje vjere.