Naravno, možemo učiti Kur’an dok ležimo, iako neki smatraju da na taj način ne izražavamo odgovarajuće poštovanje prema Svetoj knjizi.
Odgovor: Nema prepreka da se Kur’an uči dok smo u ležećem položaju.
Kada Uzvišeni Allah opisuje osobine vjernika, On spominje da Ga oni sjećaju i kada stoje i kada leže.
U suri Alu Imran, Uzvišeni Allah kaže: “U stvaranju nebesa i Zemlje i u smjeni noći i dana zaista su znamenja za razumom obdarene, za one koji stojeći, i sjedeći, i ležeći Allaha spominju i o stvaranju nebesa i Zemlje razmišljaju. ‘Gospodaru naš, Ti nisi ovo uzalud stvorio; hvaljen Ti budi i sačuvaj nas patnje u Vatri!’”
Također, u vjerodostojnom hadisu, Allahov Poslanik je rekao bolesnom čovjeku: “Klanjaj stojeći, ako ne možeš, onda sjedeći, a ako ni to ne možeš, onda ležeći na boku.” Jasno je da se Kur’an uči tokom namaza.
Nadalje, u vjerodostojnom hadisu se navodi da je Allahov Poslanik sjećao Allaha u svakom stanju, uključujući i ležeći položaj.
A Allah najbolje zna!
Odgovor je dao Elvedin Pezić, prof.
Detaljno objašnjenje:
Ovo pitanje o učenju Kur’ana u ležećem položaju često se postavlja među muslimanima. Razlozi za dilemu leže u shvatanju da li je takav način učenja Kur’ana u skladu sa poštovanjem koje dugujemo Svetoj knjizi. Mnogi smatraju da bi se Kur’an trebao učiti isključivo u stajaćem ili sjedećem položaju kako bi se iskazalo maksimalno poštovanje.
Međutim, ako se oslonimo na islamske izvore, vidimo da ne postoji zabrana za učenje Kur’ana dok smo u ležećem položaju. Allah, u suri Alu Imran, jasno spominje vjernike koji Ga sjećaju u svim položajima – stojeći, sjedeći i ležeći. Ovo ukazuje na fleksibilnost i praktičnost u obožavanju Allaha, prilagođavajući se različitim situacijama u kojima se vjernici mogu naći.
Primjer bolesnog čovjeka kojem je Allahov Poslanik dozvolio da klanja ležeći na boku ukazuje na činjenicu da islamski propisi uvažavaju fizičke sposobnosti i zdravstvene uslove vjernika. Namaz uključuje recitiranje Kur’ana, što znači da je dopušteno učiti Kur’an i dok ležimo ako je to nužno zbog zdravstvenih razloga.
Osim toga, mnogi hadisi potvrđuju da je Allahov Poslanik spominjao Allaha u svim stanjima, što uključuje i ležeći položaj. Ovo dodatno potvrđuje da je sjećanje Allaha, uključujući učenje Kur’ana, prihvatljivo u svim položajima.
Na kraju, najvažnije je imati na umu da su iskrenost i prisutnost srca ključni elementi u učenju Kur’ana. Poštovanje prema Svetoj knjizi izražava se prvenstveno kroz naše namjere, pažnju i ljubav prema Allahovim riječima, bez obzira na fizički položaj u kojem se nalazimo.
Dakle, nema smetnje da se Kur’an uči u ležećem položaju, jer islamski izvori pružaju dovoljno dokaza da je to dozvoljeno. S obzirom na različite situacije i zdravstvene uslove, fleksibilnost u učenju Kur’ana je važna kako bi svi vjernici mogli kontinuirano obožavati Allaha.