PITANJE

Poznato je da je prilikom mijenjanja abdesta dovoljno potrati noge po mestvama, bez kvašenja nogu, te da je abdest nakon toga važeći jer su mestve obučene nakon uzimanja prethodnog abdesta. Zanima me u čemu je razlika između te situacije i situacije kada ja nalakiram nokte nakon uzetog abdesta, pa po uzimanju sljedećeg abdesta moram skinuti lak, inače abdest neće biti važeći. U oba slučaja voda ne dopire do tijela pri uzimanju abdesta. Lak je nepropustan kao i mestve, pa zašto je pravilo drugačije?

ODGOVOR

Na prvi pogled, može se činiti da su ove dvije situacije slične jer u oba slučaja voda ne dopire do tijela. Međutim, postoji suštinska razlika između mesha po mestvama i mogućeg mesha po laku na noktima. Evo nekoliko ključnih tačaka koje objašnjavaju ovu razliku:

  1. Sunnet i pravila abdesta: Mesh po mestvama je izuzetak od pravila pranja nogu prilikom abdesta, koji je ustanovljen Sunnetom Poslanika Muhammeda, a.s. Ovaj izuzetak je zasnovan na autentičnim hadisima i prakticiran je kao olakšica za vjernike, posebno tokom hladnih perioda ili na putovanju. S druge strane, lakiranje noktiju je estetski postupak koji nije propisan niti priznat kao olakšica u islamskom pravu.
  2. Praktična potreba i koristi: Dozvoljenost mesha po mestvama je ustanovljena zbog stvarne potrebe, kao što su hladno vrijeme ili putovanje, što čini pranje nogu nepraktičnim ili otežanim. Lakiranje noktiju, međutim, nema takvu praktičnu potrebu ili korist koja bi opravdala izuzetak.
  3. Vremensko ograničenje: Mesh po mestvama je vremenski ograničen. Rezident može koristiti ovu olakšicu do jednog dana (pet namaza), dok putnik može koristiti do tri dana. Ova ograničenja su jasno definisana, dok bi dopuštanje mesha po laku na noktima vodilo ka neodređenim vremenskim okvirima, što nije u skladu sa pravilima abdesta.
  4. Analogija i pravne konsekvence: Ako bi se analogija laka za nokte prihvatila, to bi otvorilo vrata za slične olakšice po rukavicama, rukavima, kapama i sličnim predmetima, što bi značajno promijenilo prirodu i svrhu abdesta. Abdest ima svoj duhovni i higijenski aspekt koji uključuje direktan kontakt vode sa dijelovima tijela.
  5. Stvarni primjeri olakšica: Tamo gdje postoji stvarna potreba za pokrivanjem tijela, kao što je slučaj sa zavojima zbog rana ili gipsom zbog lomova, mesh po tim zavojima ili gipsu je dozvoljen. Ove situacije su priznate kao nužne i odobrene su u okviru šerijatskih pravila.

Zbog svega navedenog, analogija laka za nokte sa meshom po mestvama nije osnovana i nije prihvatljiva. Pravila abdesta su jasno definisana i utemeljena na specifičnim olakšicama koje imaju svoju svrhu i mudrost. A Allah najbolje zna.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here