Na temelju islamskih učenja, postoji nekoliko kategorija ljudi koje će Allah dž.š. izostaviti s Njegovog pogleda na Sudnjem danu, a među njima su tri vrste koje su posebno naglašene u jednom hadisu poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Ovaj hadis je prepričan kroz nekoliko prenosilaca, a razmatra ponašanja koja se smatraju ozbiljnim grijehom i neprihvatljivim u islamskom moralu. Hadis jasno ukazuje na tri vrste ljudi koje će Allah zanemariti na Dan kada će svi biti pozvani na račun svojih djela.

Prva osoba koja neće biti pod Allahovim pogledom na Sudnjem danu je neposlušan sin ili kćerka prema svojim roditeljima. Prema islamskom učenju, poštovanje roditelja je izuzetno važan element vjere, a neposlušnost prema njima smatra se velikim grijehom. U hadisu se naglašava da osoba koja nije ispunila svoja dužna prava prema roditeljima neće uživati Allahovu milost, jer je zanemarivanje ovog osnovnog moralnog dužnosti jedno od teških djela prema kojoj se svi muslimani moraju ozbiljno posvetiti. Islam snažno poziva na poštovanje roditelja, i to ne samo kroz fizičko pomaganje, već i kroz iskazivanje ljubavi, poštovanja i brige za njihove potrebe.

Druga osoba koju Allah neće pogledati na Sudnjem danu je žena koja oponaša muškarce u svom ponašanju i izgledu, poznata kao muškobanjasta žena. U islamskoj tradiciji, žene se potiču da održavaju svoju žensku suštinu, što podrazumijeva i način oblačenja, ponašanja i držanja koje je karakteristično za njihov spol. Oponašanje muškaraca u tim stvarima smatra se neprihvatljivim, jer narušava Allahove zakone koji su postavili razliku između polova. Ovo se odnosi i na izbor odjeće i ponašanja, kao i na svaki pokušaj zamjene tradicionalnih uloga koje su Allahom postavljene. Iako je u nekim slučajevima pozitivno da žena posjeduje znanje ili sposobnosti koje se često povezuju s muškarcima, bitno je da zadrži svoju žensku prirodu u svim aspektima života.

Treća kategorija ljudi koja neće biti pod Allahovim pogledom na Sudnjem danu je ravnodušna osoba. Ovaj pojam se odnosi na ljude koji nisu ljubomorni na ispravnu vjeru svojih najbližih članova obitelji i zajednice. U kontekstu hadisa, ravnodušnost označava nedostatak brige za moralno stanje svojih članova obitelji. Osoba koja ne osjeća odgovornost prema tome da štiti i podučava svoju obitelj u vjeri, ili koja nije zainteresirana za njihov moralni i duhovni razvoj, smatra se ravnodušnom. Islam poziva muslimane da budu aktivni u svom okruženju, posebno u porodici, i da svojim primjerom i brigom podupiru vjeru i ispravne moralne vrijednosti.

Razmatrajući ove tri kategorije, možemo zaključiti da Allah dž.š. ne gleda one koji zanemaruju svoje osnovne vjerske dužnosti, ne poštuju svoje roditelje, ne održavaju svoju prirodnu ulogu prema svom spolu i ne brinu se za moralnu dobrobit svojih najbližih. Ove tri grupe ljudi predstavljaju ozbiljan podstrek za razmišljanje o vlastitom ponašanju i moralnoj odgovornosti koju svaki musliman treba imati prema obitelji i društvu. Prema tome, ovaj hadis služi kao upozorenje na moralnu odgovornost svakog pojedinca i na važnost poštovanja islamskih smjernica u svim segmentima života.

Na kraju, ovaj hadis nas poziva da se osvrnemo na vlastito ponašanje i da se trudimo u svakodnevnom životu održavati visoke moralne vrijednosti. Svi mi moramo raditi na tome da budemo bolji prema svojim roditeljima, da se ponašamo u skladu sa svojim spolom i da ne budemo ravnodušni prema potrebama svojih najbližih. Ova tri grijeha, iako se čine jednostavnima, nose ozbiljne posljedice u ahiretu, i stoga je važno da se trudimo u svakom trenutku živjeti u skladu s Allahovim naredbama i uputama koje su postavljene kroz Poslanikove riječi.

Kao dodatak ovom učenju, važno je naglasiti da je pokajanje ključna komponenta u islamskom vjerovanju. Bez obzira na ozbiljnost grijeha, Allahova milost je neizmjerna, i On je uvijek spreman prihvatiti iskreno pokajanje onih koji se kaju i nastoje popraviti svoje ponašanje. Ukoliko se osoba iskreno pokaje za svoja nedjela prema roditeljima, svom spolu ili obitelji, Allah će je oprostiti i pružiti joj priliku za duhovnu obnovu. Stoga, iako ovaj hadis upozorava na ozbiljne posljedice, on također poziva svakog muslimana na samorefleksiju i promjenu. Svaka osoba ima mogućnost da se popravi i da ponovo zasvijetli svojim postupcima, ukoliko se odluči okrenuti Allahovim putem i svojim životom potvrditi svoju vjeru i posvećenost moralnim vrijednostima.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here