Prema predaji koju prenosi majka vjernika, Ummu Abdillah Aiša, radijallahu anha, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upozorava na sudbinu vojske koja će krenuti prema Kabi s namjerom da je napadne. U hadisu, zabilježenom u zbirci hadisa El-Buharija i Muslima, stoji da će cijela ta vojska, kad stigne do velikog pustinjskog prostranstva, biti utjerana u zemlju, od prvog do posljednjeg vojnika. Aiša, radijallahu anha, upitala je Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako će biti utjerani u zemlju i oni koji su među njima prisiljeni ili podređeni, a nisu dobrovoljno učestvovali u pohodu. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odgovorio je da će svi biti utjerani u zemlju, ali će na Sudnjem danu biti proživljeni prema svojim nijjetima, odnosno prema svojim namjerama.

Ova predaja sadrži više pouka i upozorenja. Vojska spomenuta u hadisu prema nekim učenjacima bit će ona koja će biti poslana protiv El-Mehdija, koji će naći utočište kod Kabe. Drugi vjeruju da će to biti vojska poslana da uništi Kabu, ali ovaj hadis ukazuje na sudbinu prve vojske, koja će biti utjerana u zemlju prije nego što stigne do Kabe.

Pustinjsko prostranstvo spomenuto u hadisu odnosi se na područje bez rastinja, a neki učenjaci tumače da se radi o prostranstvu između Mekke i Medine, poznatom kao Šeref, ispred Zul-Hulejfe. “Utjerani u zemlju” znači da će vojska upasti u zemlju, slično kao što je spomenuto u Kur’anu u ajetima koji govore o sudbini ljudi poput Karuna, koji je sa svojim blagom i dvorcem bio utjeran u zemlju.

Hadis također ističe važnost nijjeta, odnosno namjere. Ljudi će biti proživljeni na Sudnjem danu prema svojim namjerama, što znači da će oni koji su bili prisiljeni ili su nehotice učestvovali u nepravdi biti tretirani drugačije od onih koji su svjesno i dobrovoljno činili zlo.

Iz ovog hadisa izvlačimo nekoliko važnih pouka:

  1. Udaljavanje od zla: Islam nas uči da se trebamo kloniti loših društava, nepravednika i tirana. Ako se zadesimo u društvu koje čini zlo, a ne protestujemo protiv toga ili se ne udaljimo, postoji opasnost da nas zadesi ista kazna koja će pogoditi te nepravednike.
  2. Djela se vrednuju prema nijjetima: Ovaj hadis naglašava da će se djela vrednovati prema našim namjerama. To znači da Allah, dž.š., zna šta se krije u našim srcima i da će nas suditi prema našim iskrenim namjerama, bilo da su dobre ili loše.
  3. Poslanikova nagovještavanja: Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kroz svoje hadise nagovijestio je mnoga buduća dešavanja. Ova nagovještavanja su temelj našeg vjerovanja i trebamo ih prihvatiti s potpunim uvjerenjem, čak i ako nam se neka čine nejasna ili teška za razumijevanje.
  4. Opasnost od opće kazne: Kada Allahova kazna dođe, ona često pogađa cijelu zajednicu, uključujući i nevine, ako nisu djelovali protiv nepravde. Zato je važno da muslimani uvijek streme ispravljanju stanja u društvu i da se suprotstavljaju nepravdi.

Ovaj hadis je snažan podsjetnik na važnost ispravnih namjera, moralnog ponašanja i aktivnog suprotstavljanja nepravdi. Islam nas uči da se trudimo za dobro, da budemo svjesni svojih namjera i da izbjegavamo loše društvo koje može donijeti Allahovu kaznu. Kroz ovaj hadis, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nas upozorava na opasnosti nepravde i podsjeća nas na milost Allahovu koja će biti pružena onima čija su srca čista i koji djeluju s iskrenim nijjetom.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here