Podizanje glave s ruku’a ili sedžde prije nego što to učini imam, prema islamskim učenjacima, predstavlja ozbiljan prijestup koji je zabranjen (haram). Ova zabrana se temelji na jasnim hadisima i tumačenjima istaknutih islamskih autoriteta. Među učenjacima koji su ovu zabranu naglasili su Nevevi rahimehullah, koji je ovu temu obradio u svom djelu Rijadus-salihin i u komentaru Muslimovog Sahiha. Na stranici 512, gdje se obrađuje hadis 1751, Nevevi jasno ističe da je dizanje glave prije imama strogo zabranjeno.
Pored Nevevija, ovaj čin su osudili i drugi značajni islamski učenjaci, poput Ibn Kajjima El-Dževzijje i Hejtemija, koji su ga svrstali među velike grijehe (kabair). Ovi učenjaci su svoje mišljenje zasnovali na autentičnim hadisima koji jasno upozoravaju na ozbiljnost ovog djela.
Jedan od najpoznatijih hadisa koji se bavi ovom temom prenosi Ebu Hurejre, r.a. U ovom hadisu, Allahov Poslanik, s.a.v.s., upozorava: “Zar se ne boji onaj koji digne svoju glavu s ruku’a ili sa sedžde prije imama da mu Allah ne pretvori njegovu glavu u magareću glavu ili ne pretvori njegov lik u lik magarca.” Ovaj hadis je zabilježen u najvažnijim hadiskim zbirkama, poput Buharijeve i Muslimove, što dodatno potvrđuje njegovu vjerodostojnost (multefekun alejhi).
Pored ovog, postoji još jedna verzija hadisa koja dodatno pojačava ozbiljnost ovog grijeha. U drugoj predaji, koja je također vjerodostojna i zabilježena od strane Ibn Hibbana i Taberanija sa dobrim senedom, stoji: “Zar se ne boji onaj koji digne svoju glavu prije imama da mu je Allah pretvori u glavu psa.” Ova verzija hadisa još jednom potvrđuje ozbiljnost i težinu ovog prijestupa.
Iz svega navedenog, jasno je da islamski učenjaci, oslanjajući se na autentične hadise, smatraju da je podizanje glave prije imama u namazu ozbiljan grijeh. Takav postupak narušava redoslijed i harmoniju namaza, što je suprotno učenju i praksi Allahovog Poslanika, s.a.v.s. Namaz je ibadet koji zahtijeva potpunu koncentraciju, predanost i poštovanje prema pravilima koja je propisao Allah i Njegov Poslanik. Kada vjernik prekine taj redoslijed, posebno kada to učini namjerno, on se izlaže velikom riziku, ne samo na ovom svijetu, nego i na onom svijetu, kako to nagovještavaju navedeni hadisi.
Osim toga, ovi hadisi ukazuju na važnost pokornosti imamu u namazu. Imam je vođa u namazu i njegovo slijeđenje je obaveza svih klanjača. Preuranjeno podizanje glave ukazuje na nestrpljenje i nedostatak discipline, što može imati duhovne i moralne posljedice. U konačnici, pridržavanje uputa koje su nam ostavljene kroz sunnet i praksu Poslanika, s.a.v.s., predstavlja ne samo pobožnost, već i zaštitu od potencijalnih kazni koje su spomenute u ovim hadisima.