Pitanje:

Esselamu alejkum.

Imam jedno pitanje. Da li postoji još neka grupa osim muslimana koja će ući u Džennet, poput onih koji nikada nisu imali priliku da se upoznaju sa vjerom islamom? Takođe, na kojem su rangu skupine ehlu kitabija i kako se oni tretiraju? Selam.

Odgovor:

Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Zahvala pripada Allahu, neka su salavat i selam na posljednjeg vjerovjesnika, a zatim:

U odgovoru na ovo pitanje, moramo razmotriti status svih nemuslimana. Prema osnovnim načelima islama, svaka osoba, grupa ili zajednica koja umre kao nemusliman, nakon dolaska islama, bit će vječni stanovnik Vatre, tj. Džehennema. Oko ovoga među učenjacima nema neslaganja.

Posebno, kada govorimo o Ehlu kitabijama (Židovima i kršćanima), do kojih je stigla poruka islama, ali nisu prihvatili vjeru i nisu povjerovali u Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, njihova sudbina na Ahiretu također je vječni Džehennem. Oko ovoga također nema razilaženja među učenjacima.

Detaljnije informacije o ovoj temi možete pronaći na ovom linku: Propis osobe koja smatra da su kršćani i Židovi vjernici i klanjanja za njom.

Što se tiče specifičnih grupa kao što su osobe koje su mentalno oboljeli, gluhe (i gluhonijeme) osobe, senilni starci i oni do kojih nije stigla poruka islama (tzv. Ehlu-fetre), o njihovom stanju na Ahiretu postoji hadis.

El-Esved ibn Srei’a, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

„Četvorica će protestvovati na Sudnjem danu: gluha osoba koja ništa ne čuje, ludak, senilna osoba i osoba do koje nije stigla poruka islama. Gluhi će reći: ‘Gospodaru, došao je islam, a ja ništa ne čujem.’ Ludak će reći: ‘Gospodaru, došao je islam, a djeca su me gađala balegom.’ Senilni će reći: ‘Gospodaru, došao je islam, a ja ništa ne razumijem.’ Osoba do koje nije stigla poruka islama će reći: ‘Gospodaru, nije mi došao Tvoj poslanik.’ Pa će im Uzvišeni Allah uzeti zavjete da će Mu biti pokorni. Zatim će im se narediti da uđu u Vatru. Tako mi Onoga u čijoj ruci je moja duša, da su ušli, bila bi im hladna i spasonosna.“

U verziji hadisa koju prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, na kraju je navedeno: „Ko uđe u nju, biće mu hladna i spasonosna, a ko ne uđe, biće bačen u nju.“

Ovaj hadis su zabilježili Ahmed, Ibn Hibban, Taberani (u Kebiru), Bejheki (u ‘Iatikadu) i Bezzar. Vjerodostojnim su ga ocijenili Ibn Hibban, Bejheki, el-Hejsemi, Albani i Šu’ajb Arnaut.

Što se tiče djece mušrika (kafira) koja umru prije punoljetnosti, postoji nekoliko mišljenja među učenjacima o njihovom statusu na Ahiretu, kako prenosi Ibn Kesir u svom tefsiru:

  1. Ispit na Sudnjem danu: Njima će biti dat ispit na Sudnjem danu; ko bude pokoran Allahu, ući će u Džennet, a ko ne bude, završit će u Vatri. Ovo mišljenje je preneseno od Ebu Hasana el-Eš’arija i mnogi učenjaci ga podržavaju.
  2. Allahovo znanje: Allah zna šta bi radili da su odrasli, kako je navedeno u hadisu muttefekun alejhi.
  3. Sluge u Džennetu: Oni će biti sluge stanovnika Dženneta, kako je navedeno u slabom hadisu (Taberani).
  4. U Džennetu: Oni će biti u Džennetu, prema hadisu kojeg bilježi Buharija.
  5. U Džehennemu: Oni će biti u Džehennemu, prema hadisu muttefekun alejhi.
  6. Nema jasnog mišljenja: Nema jasnog mišljenja zbog kontradiktornosti argumenata.

Ova raznolika mišljenja pokazuju složenost pitanja i potrebu za dubokim razumijevanjem islamskih izvora i učenja.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here