Pitanje:

Selam alejkum!

Zanima me da li su čovjek ili žena džunub nakon oralnog seksa ukoliko nije došlo do ejakulacije i stidna mjesta se nisu dodirnula? Čuo sam od nekoliko učenih ljudi da nakon džunupluka treba uzeti i abdest i gusul, ali sam kod vas pročitao da se gusulom automatski uzima i abdest. U svakom slučaju, koristim oba, ali me zanima šta je ispravno i postoji li neki hadis o tome kako bih mogao odgovoriti onima koji tvrde suprotno? Allah vas nagradio!

Odgovor:

We alejkumus-selam,

U slučaju da nije došlo do ejakulacije i stidna mjesta se nisu dodirnula, osoba se ne smatra džunubom. Džunub se postaje samo kada dođe do izlijevanja sjemena (ejakulacije) ili kada stidni dijelovi tijela stupe u kontakt. Dakle, ako su ove dvije stvari izostale, nije potrebno uzimati gusul zbog džunupluka.

Kada je riječ o razlici između abdesta i gusula, važno je razumjeti da gusul uključuje abdest, ali je šire čišćenje koje se obavlja u posebnim situacijama, kao što su džunupluk, džuma namaz, ili hodočašće. Uzimanje gusula podrazumijeva i abdest, ali neki učenjaci preporučuju da se nakon gusula uzme i poseban abdest, posebno ako je riječ o gusulu zbog džunupluka, kako bi se osigurao veći stepen čistoće.

Važno je napomenuti da, kao običan vjernik, ako si čuo odgovor od učenih ljudi, dužnost ti je da postupiš prema onome što su ti savjetovali. Šerijatska pravila su jasno definirana i ako ti je neko od učenih dao savjet, nije potrebno dalje istraživati s namjerom da pronađeš mišljenje koje se suprotstavlja onome što si već čuo. Islamski učenjaci mogu se razlikovati u nekim pitanjima, ali to razilaženje ne bi trebalo stvarati nesigurnost među vjernicima, već ih potaknuti da se pridržavaju osnovnih pravila vjere.

Ako je gusul uzet s nijetom za džumu namaz ili hadždž, tada nije obavezno uzimati dodatno abdest, ali ako ga uzmeš, nećeš pogriješiti. Kada se gusul uzima zbog džunupluka, preporučuje se uzimanje abdesta nakon toga, ali nije obavezno. Primjer iz hadisa prenesenog od Ibn Abbasa, r.a., pokazuje kako je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, praktikovao gusul, uključujući i abdest kao dio tog procesa. To znači da uzimanje gusula ispunjava uslove čistoće, ali uzimanje abdesta nakon gusula može biti dodatna praksa koja povećava osjećaj duhovne čistoće.

Dakle, ako slijediš ove smjernice, bit ćeš siguran da postupaš u skladu sa šerijatskim propisima, a ako te neko upita zašto se držiš ovog pristupa, možeš im objasniti koristeći navedene dokaze. Neka te Allah nagradi za tvoj trud i brigu o pravilnom prakticiranju vjere!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here