PITANJE: Esselamu alejkum. Da li je dozvoljeno ženi u drugom stanju da pita za pol djeteta ili je bolje da to ne radi, s obzirom na to da danas ginekolozi veoma rano mogu vidjeti pol djeteta? Da li postoji neka zabrana o tome i kakvo je mišljenje uleme? Da vas Allah nagradi.

ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Postavljanje pitanja o polu djeteta tokom trudnoće nije zabranjeno u islamu, a nema ni dokaza koji bi upućivali na to da bi takvo pitanje bilo nepoželjno. Neki ljudi mogu citirati ajet iz sure Lukman gdje Allah kaže: “Samo Allah zna šta je u matericama” (Lukman, 34), i iz toga zaključuju da je znanje o polu djeteta isključivo Allahovo. Međutim, važno je razumjeti kontekst ovog ajeta.

Ajet govori o znanju gajba (nepoznatog), a ne o stvarima koje su vidljive ili dostupne ljudskim sposobnostima i znanju. Kada je dijete u majčinoj utrobi, postoje mnoge stvari koje su samo Allahu poznate, poput sudbine djeteta, njegovog života, djela, sreće ili nesreće. Međutim, pol djeteta je fizička karakteristika koja, nakon formiranja, postaje dostupna savremenim medicinskim tehnikama kao što je ultrazvuk.

Razumijevanje hadisa i ajeta:

Mnogi učenjaci, poput šejha Ibn Usejmina, objašnjavaju da saznanje o polu djeteta putem ultrazvuka nije u suprotnosti s ovim ajetom, jer znanje o polu djeteta nakon što se ono formira nije dio gajba (nevidljivog svijeta). Dakle, ono što je Allah htio sakriti od nas je znanje o djetetovoj sudbini, a ne o njegovom spolu nakon što se spolne karakteristike fizički razviju.

Stoga, nema smetnje da žena pita za pol djeteta:

  • Poznavanje pola djeteta nije zabranjeno: Islam ne zabranjuje korištenje medicinskih sredstava kako bi se saznale informacije o fizičkim karakteristikama djeteta, uključujući njegov spol.
  • Planiranje i priprema: Znanje o polu djeteta može pomoći roditeljima u pripremama za dolazak novog člana porodice, poput odabira imena, pripreme odjeće i slično.

Zaključak:

Islamski učenjaci smatraju da saznanje o polu djeteta putem savremenih medicinskih metoda nije protivno šerijatu i ne ulazi u područje gajba koje je samo Allahu poznato. Stoga, nema šerijatske zabrane da žena pita za pol djeteta tokom trudnoće. Neka vas Allah nagradi za vašu pažnju prema vjeri i neka vam olakša sve što je pred vama.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here