Izbor hadisa iz zbirke “Rijadu-s-Salihin” donosi nam poučan primjer izgovoren od strane ‘Amr b. El-Asa r.a. koji je rekao:

„Kada me ukopate, ostanite oko mog mezara koliko se može kurban zaklati i njegovo meso podijeliti, da se družim s vama dok vidim šta ću odgovoriti izaslanicima svoga Gospodara“ (Muslim).

Ovaj hadis izražava važnost prisustva bliskih osoba nakon smrti voljene osobe, u ovom slučaju ‘Amr b. El-Asa. Hadis sugerira da prisustvo i društvo prijatelja i porodice pruža duhovnu podršku preminuloj osobi dok se suočava s prvim trenucima nakon smrti i priprema za susret s Božijim izaslanicima.

‘Ostanite oko mog mezara’ – Ova fraza naglašava značaj zajedništva i podrške čak i nakon smrti. Traženo vrijeme prisustva je koliko traje klanje kurbana i podjela njegovog mesa, što je simboličan period koji ukazuje na brigu i ljubav prema preminulom.

‘Odgovoriti izaslanicima svoga Gospodara’ – Ova fraza se odnosi na trenutak kada duša preminulog biva ispitivana od strane meleka u kaburu. Prisustvo voljenih osoba može pružiti osjećaj smirenosti i podrške preminulom u tom presudnom trenutku.

Ovaj hadis podsjeća muslimane na važnost međusobne brige i podrške, ne samo za života, već i nakon smrti. Također, podsjeća na neizbježni susret s Božijim izaslanicima i potrebu za pripremom za taj trenutak.

Ovaj hadis je preuzet iz drugog izdanja na bosanskom jeziku zbirke “Rijadu-s-Salihin” iz 1996. godine, i objavljen je na web stranici Religis.com.

Podijelite ovaj hadis kako biste prenijeli poruku o važnosti zajedništva, podrške i duhovne pripreme u životu svakog muslimana.

Hadis iz zbirke “Rijadu-s-Salihin” koji prenosi ‘Amr b. El-As r.a. donosi duboko značenje i mnoge pouke koje se mogu primijeniti na život svakog muslimana. Kroz ovaj hadis, otkriva se značaj zajedništva i međusobne podrške u najtežim trenucima života i smrti. ‘Amr b. El-As r.a. je zatražio da njegovi najbliži ostanu uz njegov mezar nakon ukopa, u trajanju koje je simbolično vezano za klanje kurbana i podjelu njegovog mesa. Ovo vrijeme nije samo fizički period, već nosi sa sobom duhovnu dimenziju, ukazujući na potrebu za blizinom voljenih osoba čak i nakon smrti.

Prvi aspekt ovog hadisa je naglašavanje važnosti zajedništva. Prisustvo bliskih osoba u trenucima smrti i nakon ukopa pruža osjećaj smirenosti i podrške kako za preminulu osobu tako i za one koji su ostali. Ovo zajedništvo nije samo emocionalno, već i duhovno, jer se vjeruje da prisustvo bliskih može olakšati duši preminulog dok se suočava s ispitivanjem od strane Božijih izaslanika. To je trenutak kada se duša suočava sa svojim djelima i priprema se za vječni život, a prisustvo voljenih može pružiti osjećaj mira i sigurnosti.

Drugi značajan aspekt je podsjećanje na neizbježnost susreta s Božijim izaslanicima. Ovaj hadis nas podsjeća na važnost pripreme za smrt i susret s našim Gospodarom. Život svakog muslimana trebao bi biti ispunjen djelima koja će mu pomoći da prođe ovo ispitivanje s uspjehom. Ovo nas uči o važnosti stalne introspekcije i pripreme za onaj svijet, kroz dobra djela, iskrenu vjeru i pridržavanje islamskih principa.

Također, ovaj hadis ima snažnu poruku o prihvatanju smrti kao neizbježnog dijela života. Smrt nije kraj, već prelazak u drugi oblik postojanja. Kroz ovaj hadis, muslimani se podsjećaju da smrt ne treba biti dočekana s strahom, već s nadom i vjerom u Allahovu milost. Prisustvo voljenih osoba u trenucima smrti i nakon nje može pomoći u smanjenju straha i pružiti utjehu.

Zaključno, hadis ‘Amr b. El-Asa r.a. iz “Rijadu-s-Salihina” pruža duboku i sveobuhvatnu pouku o važnosti zajedništva, pripreme za smrt i susreta s Božijim izaslanicima. Podsjeća nas na duhovne vrijednosti koje trebamo njegovati kroz cijeli život i važnost podrške bliskih osoba u najtežim trenucima. Ovaj hadis poziva muslimane da žive život ispunjen vjerom, dobrim djelima i međusobnom podrškom, kako bi bili spremni za vječni život i susret s našim Gospodarom.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here