Selam alejkum! Imam jedno pitanje i nadam se da ćete mi pomoći s odgovorom. Nabavila sam Kur’an s prijevodom na bosanski jezik i željela bih ga početi čitati. Međutim, nisam sigurna da li bih trebala nositi mahramu dok ga učim. Pitanje koje me muči je da li je grijeh ako čitam Kur’an bez pokrivene glave? Molim vas da mi objasnite jer želim izbjeći bilo kakvu grešku u vjeri. Neka vas Allah nagradi za vaš trud i zalaganje!
ODGOVOR: Alejkumusselam! Hvala ti na pitanju i povjerenju. Mnoge žene se pitaju isto, pa je važno razjasniti ovu dilemu. U islamu, dozvoljeno je ženi da uči Kur’an bez pokrivanja glave, što znači da nije obavezna nositi mahramu tokom učenja, niti je grijeh ako Kur’an uči otkrivena. Nema jasnih dokaza ni u Kur’anu ni u Sunnetu koji nalažu ženi da pokriva glavu dok uči Kur’an. Dakle, ne postoji obaveza, a čak nema ni preporuke (mustehab) koja bi to sugerirala.
Međutim, neki islamski učenjaci smatraju da bi pokrivanje glave prilikom učenja Kur’ana moglo biti dio lijepog ponašanja prema Allahovoj Knjizi. Prema njihovom mišljenju, ovo bi se moglo smatrati izrazom poštovanja, pa bi žena mogla biti nagrađena za takav čin. Drugi učenjaci, kada govore o adabima, odnosno pravilima ponašanja prilikom učenja Kur’ana, sugeriraju da bi učač trebao biti pristojno obučen, što bi za ženu podrazumijevalo pokrivanje.
Ipak, ključno je naglasiti da za ovo nema konkretnih šerijatskih dokaza. U šerijatu, za nešto da bi bilo obavezno ili preporučeno, potrebno je da postoji valjan argument koji to podržava. Na primjer, znamo da su žene u vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, redovno učile Kur’an, ali nema vjerodostojnog hadisa koji nalaže ili preporučuje pokrivanje glave tokom učenja Kur’ana. Ovo dodatno potvrđuje da pokrivanje glave prilikom učenja Kur’ana nije propisano.
Što se tiče samog smisla pokrivanja žene u islamu, ono je primarno vezano za situacije kada je žena u prisustvu muškaraca koji joj nisu mahremi. Pokrivanje u namazu je također obavezno i jasno definisano u posebnim šerijatskim tekstovima. Međutim, nije ispravno porediti pokrivanje žene u namazu s učenjem Kur’ana, jer su to različiti oblici ibadeta. Na primjer, kada bi bilo obavezno pokrivati se prilikom učenja Kur’ana, onda bi bilo još važnije da žena bude pokrivena dok posti u Ramazanu, s obzirom na to da je post veći ibadet od samog učenja Kur’ana, a niko od učenjaka to nije propisao.
Također, nema osnova u šerijatskim tekstovima za vjerovanje da meleci prisustvuju halkama učenja Kur’ana samo ako su žene pokrivene. Prema tome, učenje Kur’ana bez mahrame nije grijeh, i nema šerijatskog dokaza koji nalaže ili preporučuje pokrivanje glave u toj situaciji. U svakom slučaju, važno je da se osjećaš ugodno dok učiš Kur’an i da budeš svjesna da je tvoj trud u ibadetu vrijedan bez obzira na to nosiš li mahramu ili ne. Neka te Allah nagradi za tvoje napore i želju da slijediš Njegov put!