Prema jednom od hadisa kojeg prenosi Abdullâh bin Umar, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upozorava na tri vrste ljudi koje će Allah, azze ve džell, na Sudnjem danu ignorisati, ne pokazavši im milost ni pažnju. Ovaj hadis, zabilježen u zbirci Sunan an-Nesâ’î, naglašava ozbiljnost određenih moralnih i etičkih propusta koje muslimani trebaju izbjegavati kako bi zadobili Allahovo zadovoljstvo.

Prva osoba koju Allah neće pogledati na Sudnjem danu je ona koja je neposlušna prema svojim roditeljima. Nepoštovanje roditelja je u islamu veliki grijeh, jer roditelji imaju posebno mjesto u životu svakog muslimana. Ova vrsta nepoštovanja podrazumijeva neispunjavanje njihovih prava, zanemarivanje njihovih potreba i ignorisanje njihove brige i savjeta. Islam uči da se prema roditeljima treba odnositi s najvećim poštovanjem i pažnjom, jer su oni nakon Allaha, dž.š., i Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, najvažniji u životu svakog vjernika.

Druga osoba koju Allah neće pogledati je žena koja oponaša muškarce, poznata kao muškobanjasta žena. U hadisu se spominje da ova žena imitira muškarce u njihovom izgledu, oblačenju i ponašanju. Iako se znanje i mišljenje žene mogu smatrati jednako vrijednima kao i kod muškaraca, islam ohrabruje očuvanje prirodnih razlika između spolova. Muškobanjastost u ovom kontekstu znači narušavanje tih granica, što je u suprotnosti s islamskim učenjima o prirodnim ulogama muškaraca i žena.

Treća osoba koju Allah neće pogledati na Sudnjem danu je ravnodušna osoba. Ovaj izraz se odnosi na čovjeka koji nema osjećaj ljubomore ili brige za svoju porodicu. U islamu, ljubomora u pozitivnom smislu, odnosno briga za moral i čednost svoje porodice, smatra se vrlinom. Ravnodušnost prema tome ukazuje na nedostatak odgovornosti i zaštite, što je suprotno islamskim principima čuvanja porodice i društva.

Komentatori poput Es-Sujûtîja i Es-Sindîja dodatno su pojasnili ove pojmove. Es-Sujûtî naglašava da muškobanjasta žena nije pohvalna u smislu oponašanja muške vanjštine, ali da je pohvalno ako ima znanje i mišljenje kao muškarci. Es-Sindî, s druge strane, objašnjava da neposlušnost prema roditeljima podrazumijeva neispunjavanje njihovih prava, što je ogroman propust u očima islama.

Ovaj hadis nas podsjeća na važnost morala i etike u islamu, te na posljedice koje dolaze sa zanemarivanjem ovih vrijednosti. Ignorisanje Allahove milosti na Sudnjem danu je strašna kazna, a ovaj hadis je opomena svima nama da preispitamo svoje ponašanje i odnos prema roditeljima, očuvanju prirodnih uloga i odgovornosti prema porodici. Samo kroz pridržavanje islamskih principa možemo očekivati Allahovu milost i oprost na Sudnjem danu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here