Postoje određeni namazi koji se praktikuju među muslimanima, ali nisu propisani islamom i smatraju se novotarijama (bid’at), što ih čini pogrešnim i griješnim djelima. Ovi namazi uključuju:
- Namaz lejletul-regaib – Ovaj namaz se klanja tokom noći poznate kao lejletul-regaib, i sastoji se od 12 rekata. Na svakom rekatu se uči sura El-Kadr tri puta i sura Ihlas dvanaest puta. Ova praksa nema osnovu u autentičnim islamskim izvorima i smatra se novotarijom.
- Namaz lejletul-berat – Ovaj namaz se praktikuje tokom noći poznate kao lejletul-berat. U različitim verzijama, klanja se 4, 14, ili čak 100 rekata, a na svakom rekatu se uči sura Ihlas više puta, bilo tri, sedam ili petnaest puta. Kao i prethodni, ovaj namaz također nije propisan u vjerodostojnim islamskim izvorima.
- Namaz lejletul-miradž – Namaz koji se praktikuje na noć Miradža, ima 12 rekata, a na svakom rekatu se uči sura Ihlas jedan do sedam puta. Ova praksa, iako se širi među nekim grupama, nema temelja u sunnetu i također se smatra novotarijom.
- Posebni dnevni i noćni namazi za svaki dan u sedmici – Ove namaze uglavnom praktikuju sufijske grupe. Na primjer, četvrtkom se klanjaju dva rekata, a na svakom rekatu se uči sura Fatiha 100 puta i sura Ihlas 100 puta. Ovakvi oblici ibadeta nisu utemeljeni u šerijatskim tekstovima i zbog toga se smatraju neprihvatljivim.
- Namaz za podmirenje roditeljskih prava – Ovaj namaz se obično klanja uoči petka, između akšama i jacije, i sastoji se od dva rekata. Na svakom rekatu se uči Ajetul-Kursijj petnaest puta i sura Ihlas petnaest puta. Iako je poštovanje roditelja jedan od ključnih aspekata islama, ovaj oblik namaza nije propisan i nema temelja u sunnetu.
Važno je razumjeti da namaz, kao jedan od stubova islama, mora biti utemeljen na čvrstim dokazima iz Kur’ana i sunneta. Praktikovanje ovih namaza, koji nemaju osnovu u vjerodostojnim izvorima, dovodi do širenja zabluda među muslimanima. Islamski učenjaci često upozoravaju da je dodavanje novih praksi u vjeru opasno, jer to vodi udaljavanju od izvorne poruke islama.
Prema mišljenju učenjaka, ove novotarije nisu dozvoljene i muslimani se moraju držati autentičnih oblika ibadeta koje je propisao Allah, subhanehu ve te’ala, i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Zato se poziva na budnost i oprez, kako bi se vjernici pridržavali ispravnog puta i izbjegavali djela koja vode u zabludu.
Molimo Allaha da nas sve uputi na pravi put i da umremo kao iskreni muslimani, udaljeni od bilo kakvih novotarija u vjeri.