Pitanje o dozvoljenosti intimnih odnosa tokom trudnoće često se postavlja među muslimanima, posebno zbog brige o zdravlju majke i ploda. Islam nudi jasne smjernice u vezi s tim, temeljeći propise na Kur’anu, Sunnetu, i šerijatskim pravilima.

Šerijatske Zabrane u Intimnim Odnosima:

Postoje dvije glavne zabrane u vezi s intimnim odnosima u islamu:

  1. Zabranjeno je polno općenje u stražnjicu (dubur) žene. Ova praksa je strogo zabranjena i smatra se velikim grijehom u islamu.
  2. Zabranjeno je polno općenje sa ženom koja je u stanju menstruacije (hajza) ili postporođajnog krvarenja (nifasa). U tim periodima, muž je dužan suzdržati se od intimnih odnosa, iako mu je dozvoljeno uživanje u tijelu supruge mimo polnog organa.

Ove zabrane su jasno definirane u vjerodostojnim hadisima i nisu predmet rasprave u ovom kontekstu.

Intimni Odnosi Tokom Trudnoće:

Šerijatski propisi generalno dopuštaju intimne odnose sa suprugom koja je trudna, pod uvjetom da ne postoji šteta ili nelagoda za nju ili plod. Ovdje možemo razlikovati tri osnovna stanja:

  1. Normalno Stanje – Kada Intimni Odnos Ne Šteti: U normalnim okolnostima, kada trudnoća teče bez komplikacija, intimni odnosi su dozvoljeni. U ovom slučaju, muž može prilaziti supruzi kada god to oboje žele. Nema šerijatskog dokaza koji bi ukazivao na zabranu ili pokuđenost ovih odnosa tokom trudnoće. Osnovni princip u šerijatu je dozvola, osim ako postoji jasan dokaz koji ukazuje na zabranu.
  2. Stanje Štete – Kada Intimni Odnos Može Uzrokovati Štetu: U slučaju kada liječnik specijalista dijagnosticira da bi intimni odnos mogao uzrokovati štetu trudnici ili plodu, šerijat nalaže da se od takvih odnosa suzdržava. U islamu je strogo zabranjeno nanositi štetu bilo kome, što je jasno naglašeno u hadisu: “Nema štete niti nanošenja štete” (bilježe ga Ibn Madže, Darekutni, Malik i Ahmed). Dakle, ako postoji realna opasnost za zdravlje majke ili djeteta, intimni odnosi postaju zabranjeni.
  3. Stanje Nelagode – Kada Intimni Odnos Izaziva Veliku Neprijatnost: Ako trudnica osjeća veliku nelagodu ili joj je teško podnijeti intimne odnose, preporučuje se da se muž suzdrži od takvih odnosa. Iako šerijat ne zabranjuje ove odnose u takvoj situaciji, islamska etika nalaže da muž treba pokazati obzirnost i suzdržati se radi dobrobiti svoje supruge. Allah, dž.š., u Kur’anu naređuje lijepo ophođenje prema ženama: “I lijepo se ophodite prema njima” (En-Nisa, 19).

Mišljenja i savjeti ljekara po pitanju intimnih odnosa tokom trudnoće mogu biti različiti. Neki ljekari preporučuju suzdržavanje, dok drugi smatraju da su intimni odnosi korisni, ovisno o zdravstvenom stanju trudnice. U konačnici, ibret (pouka) se uzima iz šerijatskih propisa, a osnova je da je dozvoljeno sve osim onoga što je šerijat jasno zabranio.

U zaključku, šerijat dozvoljava intimne odnose tokom trudnoće, osim u slučajevima kada postoji stvarna opasnost ili velika nelagoda. Supružnici trebaju biti pažljivi i odgovorni, oslanjajući se na šerijatske smjernice i savjete stručnjaka kako bi osigurali zdravlje majke i djeteta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here