Pitanje:

Esselamu alejkum. U ajetima na početku sure El-Isra spominju se dvije kazne koje će snaći Židove. Nedavno sam slušao predavanje gdje je rečeno da se prva kazna već dogodila, dok druga tek treba da se ostvari. S obzirom na trenutne događaje u Palestini, da li je ispravno smatrati da će i druga prijetnja biti ispunjena zbog zlodjela koja Židovi čine prema muslimanima? Molim vas da ovo pojasnite. Allah vas nagradio za trud na putu islama.

Odgovor:

Alejkumusselam, neka je salavat i selam na posljednjeg Poslanika. U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog.

Uzvišeni Allah u Kur’anu, u suri El-Isra, jasno spominje događaje vezane za sinove Israilove (Židove). U 4-8 ajetu, Allah obavještava Židove da će dva puta počiniti nered na Zemlji i postati oholi. Kada dođe vrijeme prve prijetnje, Allah će poslati svoje robove, silno moćne, koji će ih kazniti i uništiti. Nakon toga, Allah će im dati pobjedu, pomoći ih imecima i potomcima, i učiniti ih brojnijim. Međutim, kada dođe vrijeme druge prijetnje, Allah će opet poslati moćnu vojsku koja će im nanijeti ogromnu štetu, provaliti u njihov hram i sve srušiti do temelja. Uzvišeni Allah na kraju dodaje: „Ako se vi ponovo vratite neredu, vratit ćemo se i Mi kazni, a Džehennem smo za nevjernike tamnicom učinili.“

Ova dva nereda i kazne koje su uslijedile prema mišljenju većine učenjaka već su se desile u prošlosti. Međutim, postoji razilaženje među učenjacima oko toga kada su tačno ove kazne zadesile Židove i koje vojske su bile te koje su ih kaznile. Na primjer, neki učenjaci smatraju da je prva kazna bila od strane Buhtenessara (Nabukodonosora), dok drugi kažu da je to bila vojska Džaluta, a treći da je to bila perzijska ili babilonska vojska.

Što se tiče druge prijetnje, ona se, prema nekim učenjacima, odnosi na događaje nakon ubistva vjerovjesnika Jahje, alejhisselam. Prema mišljenju nekih, kazna je došla u obliku babilonske ili rimske vojske koja je porušila Hram i nanijela veliku štetu Židovima.

Neki savremeni učenjaci tvrde da se druga prijetnja još uvijek nije ispunila, ali takvo shvatanje nije prihvaćeno kod većine tradicionalnih učenjaka, koji daju prednost tumačenju ashaba i tabi’ina nad savremenim interpretacijama.

Međutim, važno je napomenuti da se kazna za Židove nije ograničila samo na ova dva događaja. Allahova prijetnja „Ako se vi ponovo vratite, vratit ćemo se i Mi“ ukazuje na to da će Allah ponovo kazniti Židove ako se vrate činjenu nereda i zla na Zemlji. Ovaj ajet, prema nekim mufessirima, ukazuje i na događaje iz vremena Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, kada su Židovi pokušali sakriti istinu iz Tevrata i Indžila o njegovom poslanstvu i sklopili tajne saveze protiv njega, što je rezultiralo kaznom nad plemenima Benu Kurejza, Benu Nedir i Benu Kajnuka.

Današnje ponašanje Židova prema muslimanima u Palestini može se također posmatrati kroz prizmu ovog ajeta. Allahova kazna ih neće zaobići ako nastave činiti zlo i širiti nered. Stoga, možemo očekivati da će Allah ispuniti svoju prijetnju prema onima koji se vraćaju činjenju nereda.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here