DA LI JE TAČNO DA TIJELA ŠEHIDA NE TRUHNU?

Pitanje: Zahvala pripada Uzvišenom Allahu, neka je salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika Muhammeda, s.a.v.s., njegovu porodicu, časne ashabe i sve muslimane širom svijeta. Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu, draga braćo!

Imam jedno pitanje koje me okupira u posljednje vrijeme, pa želim da mi odgovorite, ako ste u mogućnosti. Naime, kako sam ja osoba koja traži i pokušava proširiti svoje znanje o islamu, te zbog toga dosta čitam islamsku literaturu, javilo mi se jedno pitanje vezano za šehide. Pročitao sam da osoba koja umre kako šehid gotovo da i ne osjeća bol prilikom smrti, da se u trenutku njene smrti širi ugodan miris te da nakon smrti tijelo takve osobe ostaje sačuvano, odnosno ne raspada se i ne truli, nego zadržava svoj izgled.

Zanima me da li je ovo zaista tačno, i ako jeste, kako onda, a svjedoci smo da se u našoj Bosni skoro svakodnevno pronalaze i otvaraju masovne grobnice ubijenih Bošnjaka, još nikada nije (ili barem ja nisam to vidio) pronađeno neko čitavo, nedirnuto tijelo nekoga ko je tu ukopan. Meni se nameće jedan zaključak, da ili nije tačno to što se tiče šehida ili ove osobe nisu umrle kao šehidi, a Allah najbolje zna. Nadam se da ćete mi, uz Allahovu pomoć, razjasniti i otkloniti ovu dilemu. Da vas Allah nagradi najljepšom nagradom za svako dobro koje učinite!

Uvaženi brate u vjeri,

Hvala Allahu Uzvišenom, salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika Muhammeda, njegovu porodicu, ashabe i sve muslimane širom svijeta. Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Vaše pitanje o stanju tijela šehida nakon smrti je važno i razumljivo, posebno u kontekstu tragičnih događaja u Bosni. Kroz historiju, postojalo je vjerovanje da tijela šehida ne truhnu, ali to nije u potpunosti tačno i nema dovoljno validnih dokaza u islamu koji bi to potvrdili kao pravilo za sve šehide.

U islamu postoje određeni izvori koji govore o posebnim počastima za šehide, ali nije navedeno da njihova tijela nužno ostaju netaknuta nakon smrti. Ono što je dokumentirano je da tijela Allahovih poslanika ostaju sačuvana od raspadanja. Na primjer, hadisi prenose da je Allah zabranio zemlji da uništava tijela poslanika, kao što je navedeno u hadisu koji prenosi Uvejs ibn Uvejs: “Uzvišeni Allah zabranio je zemlji da jede (uništava) tijela poslanika” (Ebu Davud i drugi, a šejh Albani je potvrdio vjerodostojnost ovog hadisa).

Međutim, kada su u pitanju šehidi, islamska literatura nudi nekoliko različitih pogleda. Postoje izvještaji o pojedinim šehidima čija su tijela ostala sačuvana kao znak posebnog keramata (božanske počasti), ali to nije univerzalno pravilo. Takvi slučajevi se smatraju izuzetkom i posebnom milošću od Allaha prema tim pojedincima.

Važno je razumjeti da stanje tijela nakon smrti ne umanjuje status osobe kao šehida. Osobe koje su ubijene braneći svoj imetak, porodicu, vjeru ili život, bez sumnje se smatraju šehidima prema islamskim učenjima. Na primjer, Allahov Poslanik je rekao: “Ko preseli braneći svoj imetak, on je šehid, ko preseli braneći svoju porodicu ili svoj život, on je šehid, ko preseli braneći svoju vjeru, on je šehid” (Ebu Davud i drugi, a šejh Albani je potvrdio vjerodostojnost ove predaje).

Stoga, činjenica da se tijela ubijenih Bošnjaka pronalaze u stanju raspadanja nije pokazatelj da nisu umrli kao šehidi. To je prirodni proces koji se događa svima, osim onima kojima je Allah posebno ukazao milost. Status šehida je određen njihovim djelima i namjerama, a ne stanjem njihovih tijela nakon smrti.

U zaključku, uvaženi brate, važno je da ne sumnjamo u šehadet naših mučenika na osnovu stanja njihovih tijela. Njihova hrabrost i žrtva za vjeru, život, imetak i čast su ono što ih čini šehidima, a Allah najbolje zna.

Neka vas Allah nagradi za vaše pitanje i želju za znanjem, i neka nam svima podari dublje razumijevanje naše vjere.

Wa alejkumus-selam ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Odgovorio: Pezić Elvedin minber.ba

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here