Pitanje o tome da li je ženi dozvoljeno da klanja nakon što uzme abdest i potom se našminka često se postavlja u kontekstu islamskih propisa o čistoći i oblačenju. Odgovor na ovo pitanje obuhvata nekoliko aspekata koji su važni za razumijevanje islamskih pravila.

Prvo, ako žena uzme abdest, a zatim nanese šminku, to samo po sebi ne utiče na njen abdest niti na validnost njenog namaza. Abdest ostaje ispravan sve dok šminka nije nečista ili ne sadrži nešto što bi moglo ometati čistoću tijela ili odjeće, jer je čistoća temeljni uvjet za obavljanje namaza. Dakle, žena može obaviti namaz i s nanesenom šminkom sve dok je njeno tijelo i odjeća čista.

Međutim, postoji dodatni aspekt koji se odnosi na to kako šminka može utjecati na odnos žene prema muškarcima koji joj nisu mahremi (bliski rođaci s kojima se ne može vjenčati). U islamskom učenju, ženama je naređeno da pokriju svoje lice i ne izlažu se na način koji bi mogao izazvati fitnu (iskušenje) kod muškaraca koji nisu njihovi mahremi. Šminka, kao ukras, može privući pažnju i izazvati takvo iskušenje, zbog čega se savjetuje da žene ne nose šminku pred stranim muškarcima.

Ako žena klanja s nanesenom šminkom pred muškarcima koji joj nisu mahremi, ona će svakako dobiti nagradu za svoj namaz, ali može biti odgovorna za čin teberrudža, odnosno razgolićavanja i pokazivanja ljepote onima kojima nije dozvoljeno. Ova situacija je navedena i u Fetava el-Ledžnah el-Da’imeh, gdje se naglašava da nema smetnje da žena uljepša svoje lice šminkom ili surmom (tradicionalnim sredstvom za uljepšavanje očiju), ali samo pod uslovom da se ne izlaže pred muškarcima koji joj nisu mahremi.

U istom izvoru, također se ističe da je korištenje surme dozvoljeno, ali žena ne smije pokazivati svoje ukrase osim svom mužu ili mahremima, pozivajući se na kur’anski ajet koji kaže: „neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim…“ (En-Nūr 24:31).

Zaključno, dozvoljeno je ženi da klanja s nanesenom šminkom nakon abdesta, ali uz oprez da se ne izlaže pred stranim muškarcima, kako bi se izbjegla situacija koja bi mogla dovesti do grijeha. Čistoća tijela, odjeće i namjera ostaju ključni elementi koji određuju validnost namaza.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here