Pitanje o mesh-u, odnosno potiranju mokrom rukom određenih dijelova tijela ili odjeće prilikom uzimanja abdesta, izaziva zanimanje i nejasnoće kod mnogih vjernika. Konkretno, pitanje se odnosi na to da li je dozvoljeno umjesto pranja nogu potirati čarape, te da li se isti princip može primijeniti na mahramu kada se radi o potiranju glave.
Prvo, treba razumjeti da mesh predstavlja olakšicu u određenim situacijama. Na primjer, ako osoba nosi zavoj na ruci, umjesto pranja tog dijela tijela, dozvoljeno je samo potrti mokrom rukom po zavoju. Slično tome, mesh se može izvršiti preko mestvi, koje su kožne navlake za noge, ili vunenih čarapa. Ova praksa je dozvoljena pod uvjetom da su mestve ili čarape obučene dok je osoba bila pod abdestom i da se ne skidaju dok se koristi ova olakšica.
Mesh po mestvama ili vunenim čarapama vrijedi 24 sata za osobe koje su kod kuće, a za putnike tri dana i tri noći. To znači da kada osoba jednom uzme abdest i obuje mestve, prilikom narednog uzimanja abdesta ne mora prati noge već je dovoljno potrti mokrom rukom preko mestvi ili vunenih čarapa. Ova praksa olakšava održavanje abdesta, posebno u situacijama kada bi skidanje obuće bilo nezgodno ili nepraktično.
Kada je riječ o potiranju glave prilikom abdesta, postavlja se pitanje da li se može izvršiti mesh preko mahrame, posebno kada se žena nalazi u situaciji gdje ne može skinuti mahramu bez otkrivanja pred strancima. Odgovor je da je dozvoljeno potrti mokrom rukom preko mahrame, ili zavući ruku ispod mahrame i potrti dio glave. Ovo je valjano sve dok žena ima nijjet potiranja, a mahrama ostaje na glavi. Naravno, ova olakšica vrijedi dok se ne učini nešto što kvari abdest, poput male ili velike nužde, ispustanja vjetra ili skidanja mahrame.
Ova pravila i olakšice pokazuju fleksibilnost i praktičnost islama u svakodnevnom životu vjernika, omogućavajući im da zadrže čistoću i pridržavaju se propisa bez nepotrebnog opterećenja. Mesh je stoga valjan način očuvanja abdesta u specifičnim situacijama, bilo da se radi o nogama ili glavi, a sve u skladu s islamskim propisima.
A Allah najbolje zna!