Teorija evolucije, koja počiva na materijalističkoj ideologiji, tvrdi da u univerzumu postoji samo materija, a ta ideja je, s islamske perspektive, potpuno neosnovana, pogrešna i kvarna. Ova teorija se temelji na pretpostavkama koje nisu dokazane, i kao takva, suprotstavlja se osnovama islama koje se nalaze u Kur’anu, Sunnetu i konsenzusu islamskih učenjaka.
Jedan od ključnih aspekata ove teorije je tvrdnja da priroda, koja nema ni razuma ni svijesti, stvara sve što postoji. U toj verziji, priroda djeluje nasumično, bez ikakvog plana, stoga je evolucija nepredvidljiva i neredovna. Darwin je bio među prvima koji su tvrdili da priroda ima neograničenu sposobnost stvaranja, što implicira da nema Boga koji stvara, upravlja i vodi sve što postoji. Ovo uvjerenje direktno se kosi s islamskom akidom, koja jasno propisuje da je Allah Uzvišeni Stvoritelj svega što postoji, te da ništa ne nastaje niti se događa mimo Njegove volje i moći.
U Kur’anu, Uzvišeni Allah kaže: „Allah je stvoritelj svega“ (Ez-Zumer, 62; El-En’am, 102; Gafir, 62; Er-R’ad, 16). Ovi ajeti naglašavaju da je Allah stvorio sve što postoji, uključujući sva živa bića, i On je taj koji ih opskrbljuje i održava. Kur’an također opisuje stvaranje i održavanje živih bića u detalje, navodeći primjere iz prirode koji ukazuju na Allahovu moć i mudrost u stvaranju. U suri El-Bekare, 164. ajet, Allah opisuje stvaranje nebesa i Zemlje, kišu koja oživljava mrtvu zemlju, i živa bića koja nastanjuju zemlju kao dokaze Njegove svemoći.
S druge strane, teorija evolucije tvrdi da su ljudi evoluirali iz majmuna, što je direktno suprotstavljeno kur’anskim tekstovima. Prema Kur’anu, prvi čovjek, Adem, alejhis-selam, stvoren je od ilovače, a ne kroz evoluciju iz neke druge životinjske vrste. Allah Uzvišeni u suri El-Hidžr, 26. ajet, jasno kaže: „Mi smo stvorili Adema od ilovače, od blata ustajalog.“ Nadalje, u suri Ali Imran, 59. ajet, Allah uspoređuje stvaranje Isa’a, alejhis-selam, sa stvaranjem Adema, naglašavajući da je Adem stvoren iz zemlje po Allahovoj naredbi „Budi!“ i on je bio.
Ove kur’anske istine jasno pokazuju da teorija evolucije nije u skladu s islamskom vjerom. Musliman, koji čvrsto vjeruje u Allahovu riječ, ne treba se zamajavati izučavanjem teorije evolucije, jer su dokazi iz Kur’ana dovoljni da se ova teorija odbaci kao neispravna. Teorija evolucije, koja je svojevremeno bila prihvaćena, već je pala u zaborav nakon otkrića Mendelovih zakona nasljeđivanja i DNA strukture, koja potvrđuje jedinstvenost čovjeka kao vrste. Hromozomi nose potpune osobine ljudskog bića, što dalje potvrđuje da se ljudska vrsta ne može smatrati produktom slučajne evolucije.
Na kraju, ne samo da je teorija evolucije u suprotnosti sa šerijatskim učenjima, već je i savremena nauka pružila dokaze koji podržavaju njenu neprihvatljivost. Tako, s islamskog stajališta, teorija evolucije ne može biti smatrana validnom niti u religijskom niti u naučnom kontekstu. Muslimani su pozvani da se drže kur’anskih učenja, koja su jasna i nepobitna, te da odbace ideje koje se suprotstavljaju njihovoj vjeri i vjerovanju u Allaha kao Stvoritelja svega.