Pitanje o nastanku muškog i ženskog spola je jedno od onih na koje islam nudi specifično objašnjenje putem šerijatskih tekstova. Hadis koji bilježi Muslim u svom Sahihu (742) je primjer koji ukazuje na to da proces određivanja spola djeteta ima svoje osjetilne uzroke koje ljudi mogu razumjeti i koristiti.
Naime, Sevban, radijellahu anhu, prenosi da je bio u prisustvu Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kada mu je pristupio židovski rabin i, između ostalog, postavio pitanje o tome kako nastaje spol djeteta. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odgovorio mu je:
“Tekućina (sjeme) muškarca je bijela, a tekućina žene je žuta. Kada se sastanu i prevlada tekućina muškarca nad tekućinom žene, dijete će biti muško. Ako pak tekućina žene prevlada tekućinu muškarca, dijete će biti žensko, sa Allahovom dozvolom.”
Na to je židov rekao: “Istinu si rekao, zaista si ti vjerovjesnik”, i potom se udaljio. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, dodao je: “Pitao me je o onome o čemu nisam imao znanja sve dok mi Allah nije to otkrio putem objave.”
Komentatori hadisa, kako navodi Ibn Hadžer u Fethul-Bariju (11/270), različito tumače izraz “fe ‘ala” u ovom kontekstu. Neki smatraju da znači “prevladati”, dok drugi smatraju da znači “prije stići”. Međutim, prva interpretacija “prevladati” smatra se ispravnijom jer se u hadisu spominje da se tekućine susreću, što isključuje mogućnost da jedna stigne prije druge.
Ovaj hadis predstavlja naučno čudo, jer je kasnije medicinska istraživanja potvrdila da karakteristike muške i ženske tekućine mogu utjecati na spol djeteta. Naime, tekućina muškarca je lužinasta, dok je tekućina žene kiselinska. Ako u vaginalnoj sredini prevlada lužinasta tekućina, to može favorizirati brže kretanje spermatozoida koji nose Y-kromosome, što rezultira muškim djetetom. S druge strane, ako prevlada kiselinska sredina, ona može uništiti Y-kromosome, omogućujući spermatozoidima sa X-kromosomom, koji su otporniji, da oplode jajnu ćeliju, što rezultira ženskim djetetom.
Ovo naučno tumačenje u vezi s hadisom podržao je egipatski znanstvenik profesor S’ad Hafiz, osnivač nauke o neplodnosti muškaraca. To je još jedan dokaz tačnosti riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako se navodi u Kur’anu: “On ne govori po hiru svome – to je samo Objava koja mu se obznanjuje” (En-Nedžm, 2-3).
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, također je potvrdio na kraju hadisa: “A ja nemam znanja o tome sve dok mi Allah nije to otkrio putem objave.”
Ako bi neko tvrdio da hadis implicira kako ženska tekućina nosi ženski spol, to bi bilo pogrešno razumijevanje. Arapi su još u predislamsko doba znali da muškarac nosi sjeme koje određuje spol djeteta. Nemoguće je da bi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, izrekao nešto što bi bilo u suprotnosti s općeprihvaćenim činjenicama tog vremena, što bi moglo poslužiti mušricima za napad na vjeru.