Ebu Hurejre, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: «Ženu udaju četiri stvari: njen imetak, njeno porjeklo, njena ljepota i njena vjera, pa ti odaberi onu ženu sa jakom vjerom, jer teško tebi ako ne poslušaš ovaj savjet.»[1] Komentar hadisa U ovom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s., podstiče mladiće (ili one koji se namjeravaju ženiti) da vode računa prilikom izbora svoje žene, da to bude žena vjernica i lijepog morala, jer dobra žena je najbolje od ovodunjalučkih užitaka, kao što na to ukazuje Allahov Poslanik, s.a.v.s., u drugom hadisu: “Doista je dunjaluk uživanje, a najbolje dunjalučko uživanje je imati hajirli ženu”[2] Imam Nevevi -rahimehullah- kaže: ”Pravo značenje ovog hadisa je da nas je Allahov Poslanik, s.a.v.s., obavijestio o onome kako ljudi obično postupaju pri izboru žene, a to je pokušaj da se nađu kod žene ova četiri spomenuta svojstva. Posljednje spomenuto svojstvo je vjera (moral), pa je vjerniku najbolje da njegova izabranica bude ona koja je vjernica i tako će zadobiti sve ove osobine kod svoje žene.“[3]

Poznati učenjak i komentator hadisa Ibn Hadžer -rahimehullah- je rekao: Ovaj hadis znači da svaki čovjek koji je privržen vjeri i koji posjeduje ljudskost će uvijek prilikom odabira žene gledati da odabere ono što je bolje za njega, a to je žena vjernica. Žena je ta s kojom će on dugo živjeti. U ovom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s., upućuje vjernike da odaberu onu ženu koja je moralna, jer samo takva žena će doprinijeti onom rahatluku koji čovjek može poželjeti u lijepom porodičnom ambijentu.

Čovjeka prilikom izbora žene ne smije da zavara njena ljepota, niti porijeklo, jer mu se to može ružno vratiti u njegovom životu. Na to nas upozorava slijedeći hadis:

“Ne ženite žene zbog njihove ljepote, jer možda će ih njihova ljepota upropastiti, ne ženite ih ni zbog njihovog imetka, jer možda će ih taj imetak učiniti oholim, nego se ženite s onima koje imaju vjeru (lijep moral). Crna robinja je bolja od drugih ako je vjernica.”[4]

Poruke ovog hadisa

– Iz hadisa se da razumjeti da je poželjno ženiti se lijepom ženom, osim onda kada čovjek bira između one koja je lijepa a nije privržena vjeri i one koja nije lijepa, ali je privržena vjeri. U tom slučaju se daje prednost onoj koja je privržena vjeri. Međutim, ako su obje iste privrženosti onda se daje prednost onoj koja je lijepa,

– Od lijepih osobina dobre žene je i to da ona traži mali i umjereni mehr, – U ovom hadisu se nalazi podsticaj na blagovremeni i vjerski ispravan brak, bez odgađanja i da se prilikom odabira žene odabire ona koja je privržena vjeri i koja je čedna i moralna.

[1] Muttefekun alejhi. Buharija ga je zabilježio 9/132 (5090) u Kitabun-nikah i Muslim 10/293 (3620) u istom poglavlju.

[2] Hadis je zabilježio Muslim.

[3] Šerh Muslim od Nevevija, 9/293.

[4] Pogledaj Fethul-Bari, 9/135.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here