Jedan od savremenih običaja koji mnoge muslimanke danas praktikuju, ali koji nisu naslijedile od svojih majki, jeste vezanje kose iznad glave. Allahov poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, predvidio je ovu pojavu i opisao je u hadisu: “Dvije vrste džehennemlija, ja ih nisam vidio: ljudi koji sa sobom imaju bičeve poput kravljih repova kojima udaraju narod i žene odjevene, ali otkrivene, same su u zabludi, a druge u zabludu pozivaju, glave su im poput krivih devinih grba, one neće ući u Džennet niti će njegov miris osjetiti, a džennetski miris se uistinu osjeti na tolikoj i tolikoj udaljenosti.” (Muslim). Ove dvije skupine ljudi spominju se u negativnom kontekstu jer su označene kao stanovnici Džehennema.

Posebno je zanimljiva druga skupina, koja se odnosi na našu temu, jer je opisan njihov vanjski izgled. U hadisu se navodi da im glave izgledaju kao krive devine grbe. Tumači hadisa imaju različita mišljenja o ovom opisu. Jedni smatraju da se ovaj opis odnosi na žene koje umotavaju svoje glave dugim velovima tako da im glave izgledaju velike i ogromne. Drugi vjeruju da se to odnosi na način vezanja pletenice, koja se skupi i smota na vrhu glave, naginjući se na jednu stranu, čime podsjeća na krivu devinu grbu. Ovakvo tumačenje hadisa prihvatili su mnogi savremeni islamski učenjaci, koji su zbog toga zabranili takav način vezanja kose.

Šejh Usejmin, Allah mu se smilovao, također je bio upitan o skupljanju kose iznad glave. U svom odgovoru naveo je hadis Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji je upozorio na ovu pojavu rekavši: “Dvije vrste džehennemlija… i rekao je: ‘glave su im poput devinih grba, krive‘…” (Fetava Usejmin). Ovaj odgovor dodatno naglašava ozbiljnost i važnost pridržavanja uputa Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, posebno u pogledu vanjskog izgleda i prezentacije.

Ovaj hadis i komentari učenjaka koji se odnose na njega naglašavaju važnost skromnosti i poštovanja tradicionalnih običaja u islamu. Vezanje kose iznad glave na način koji podsjeća na devinu grbu smatra se odstupanjem od skromnosti koju islam propisuje za žene. Ova praksa može biti viđena kao oblik pretjerivanja u vanjskom izgledu, što nije u skladu s duhom islamskog učenja. Skromnost i jednostavnost u odijevanju i vanjskom izgledu uvijek su bile važne vrijednosti u islamskoj tradiciji, a ovaj hadis služi kao podsjetnik na te vrijednosti.

Zbog toga je važno da muslimanke budu svjesne ovih uputa i da nastoje slijediti primjer svojih prethodnica, koje su poštovale skromnost i jednostavnost u svom vanjskom izgledu, kako bi se izbjegla praksa koja je opisana u negativnom kontekstu hadisa.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here